Author: Tinta Taghyir
•7:23 AM

Agama Islam adalah agama Allah yang sempurna kerana sebagai agama penyempurna dari agama rasul terdahulu (yahudi dan nasrani)

Firman Allah:
…..pada hari telah ku sempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah kucukupkan nikmatku kepadamu dan telah kuredhoi Islam menjadi agama bagimu”

Islam sebagai agama rahmat dan datangnya dari Allah langsung melalui Rasul Muhammad saw. untuk seluruh umat manusia

Islam harus berdiri tegak dimuka bumi ini tanpa ada kekerasan.
dengan semangat jihad fisabilillah kita harus memerangi mereka yang menghina agama islam dan yang paling utama bagi kita adalah memerangi hawa nafsu kita.

Oleh sebab itu kita sebagai kaum muslim hendaknya menjaga nama baik Islam jangan sampai Islam yang agung ini tercoreng kerana perbuatan kita sendiri yang kurang faham dengan arti jihad….

Jihad memang diwajibkan bagi umat islam tapi kita sekarang bukan jihad untuk membunuh orang melainkan untuk memerangi hawa nafsu kita yang dapat menghantarkan kita kepada kejahatan.

Islam harus tetap tegak berdiri dan harus terus berkembang dan maju menjadi agama yang hakiki(agama islam yang sebenarnya).

Semoga allah memberikan kekuatan kepada kita semua untuk menjaga agama yang di redhoi ini (islam).

amin…

"Mengembalikan 'Izzah Islam yang pernah dicemari"

This entry was posted on 7:23 AM and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: